Już wkrótce na ekranach waszych komputerów...

...

poniedziałek, 16 maja 2011

Przygoda na Antarktydzie (2006)

Oryginalny tytuł: Eight Below
Reżyseria: Frank Marshall
Scenariusz: Mike Rich, David DiGilio
Produkcja: USA
Gatunek: dramat, przygodowy

Na Antarktydzie prowadzone są badania w poszukiwaniu meteorytu. Grupa badawcza mieszka w tych rejonach wraz z ośmioma, zaprzęgowymi psami. Niestety, wkrótce są zmuszeni do przerwania badań i powrotu. Co za tym idzie muszą pozostawić psy. Wkrótce po powrocie opiekun psów, Gerry Shepherd (Paul Walker) stara się o powrót na Antarktydę w obawie o życie psów. Złe warunki pogodowe uniemożliwiają mu powrót. Rozpoczyna się walka z czasem. Walka o uratowanie wiernych czworonogów.




Ten film jest dedykowany szczególnie do miłośników psów. Jest niesamowicie wzruszający, a co za tym idzie ja, jako widz "o miękkim sercu" od połowy filmu zalewałam się łzami. Co najciekawsze, obejrzałam go już trzy razy i za każdym reagowałam tak samo.

Oczywiście, nie każdy lubi wyciskacze łez. Ten film niezaprzeczalnie nim jest (mówiąc z własnych doświadczeń). Ja również wolę unikać tego typu produkcji, jednak jeśli w rolę wchodzi pies, obejrzę wszystko. Zwłaszcza, że jest to film oparty na faktach.

To co mi się nie podoba to polska wersja tytułu. Cóż... Patrząc na tytuł na pewno nie zwróciłabym uwagi na ten film. Kojarzy się z tandetnym filmem przygodowym, a według mnie nim nie jest.

Walka z czasem jaką prowadził główny bohater starając się o pozwolenie na powrót sprawiła, że niemalże wskoczyłam do telewizora żeby mu pomóc. Niestety, próby przedostania się przez ekran nie powiodły się.

Polecam film wszystkim, którzy preferują tego typu kino.

Wnioski: Film jest wzruszający, a fabuła dobrze pomyślana i nie banalna. Polecam, każdemu miłośnikowi psów.
Ocena: 7/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz