Już wkrótce na ekranach waszych komputerów...

...

poniedziałek, 16 maja 2011

Asterix i Obelix: Misja Kleopatra (2002)

Oryginalny tytuł: Asterix & Obelix: Mission Cleopatre
Reżyseria: Alain Chabat
Scenariusz: Alain Chabat
Produkcja: Francja, Niemcy
Gatunek: familijny, komedia, przygodowy

Zadziorna Kleopatra (Monica Bellucci) chcąc dopiec Juliuszowi Cezarowi (Alain Chabat) rzuca mu wyzwanie. Jej lud ma zbudować mu najpotężniejszy z pałaców jaki kiedykolwiek dane mu było posiadać. Zleca to Numernabisowi (Jamel Debbouze), który na wykonanie zadania ma jedynie trzy miesiące. Zrozpaczony architekt udaje się z prośbą do wioski sławnych Gallów, aby prosić przyjaciela swego ojca, druida Panoramixa (Claude Rich) o to by wspomógł go magicznym eliksirem.



Pierwszy raz oglądałam ten film niedługo po jego premierze na DVD. Wtedy nie do końca zwróciłam na niego uwagę i nie do końca mnie śmieszył. Jednak gdy obejrzałam go parę lat później...

Jeśli ktoś z was go oglądał, na pewno przyzna mi rację. To zbiór mistrzowskich żartów, które pamięta się jeszcze długo po obejrzeniu filmu. Począwszy od "Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza...choć gdyby mogła, jadłaby dżem.", poprzez "-To napój magiczny? -Nie, kalafiorowa" aż na "Bez kamieni nie ma budulca, bez budulca nie ma pałacu, a bez pałacu...nie ma pałacu" kończąc.

To przyjemny film dla całej rodziny i na każdą okazje. Przyjemny zarówno dla młodszych jak i starszych. Ja osobiście mogłabym go oglądać bez końca.

Polecam każdemu, kto lubi od czasu do czasu obejrzeć coś lekkiego.

Oczywiście muszę pochwalić (jak dla mnie) idealnie dopasowany dubbing pasujący do postaci jak ulał. Polscy aktorzy doskonale się spisali. 


Wniosek: film jest przyjemny i śmieszny - w sam raz na odpoczynek po trudach dnia. Polecam wszystkim, zarówno młodszym jak starszym.
Ocena: 8/10

1 komentarz:

  1. Kocham ten film, aczkolwiek przy końcu robi się nuuudny xD Szczególnie gdy ogląda się go po raz 1000 xD

    OdpowiedzUsuń